Cykl wykładów „Wielkie pytania w nauce” powstał z inicjatywy prof. Tadeusza Pomianka, Prezydenta WSIiZ, i realizowany jest od 2016 roku we współpracy z „Tygodnikiem Powszechnym”. Spotkania organizowane są w formie otwartych, niekomercyjnych wykładów z udziałem autorytetów świata nauki.

NAJNOWSZE ODCINKI

prof. Jerzy Vetulani

Wielkie Pytania W Nauce

#005

Jak usprawnić mózg nastolatka?

W ramach wykładu prof. Jerzy Vetulani przedstawił ewolucję mózgu człowieka. Opowiedział również o tym, jak mózg rozwija się w różnych fazach naszego życia. Profesor wytłumaczył także, co trzeba robić, a czego unikać, aby usprawnić jego działanie.

ks. prof. Michał Heller, prof. Krzysztof Zanussi

Wielkie Pytania W Nauce

#004

Kosmiczny dramat. Mój prywatny scenariusz

Początek świata to temat ważny nie tylko dla świata nauki – wszyscy chcemy wiedzieć, skąd wziął się Wszechświat, w którym żyjemy. O kosmosie i wielkim wybuchu, ale również o racjonalności, dobru i złu opowiadają fizyk ks. prof. Michał Heller oraz reżyser i moralista Krzysztof Zanussi.

prof. Krzysztof A. Meissner i dr Tomasz Rożek

Wielkie Pytania W Nauce

#003

Czy wszechświat miał początek?

Czy Wszechświat miał początek a może Wszechświaty trwają jedne po drugich? Czy w zrozumieniu najtrudniejszych naukowych zagadnień pomoże człowiekowi sztuczna inteligencja? Tym zagadnieniom przyjrzeli się prof. Krzysztof A. Meissner i dr Tomasz Rożek.

Śp. prof. dr hab. Jerzy Vetulani

Wielkie Pytania W Nauce

#002

Dlaczego myślimy i jak mózg może prowadzić nas na manowce?

Śp. prof. Jerzy Vetulani podczas swojego wykładu opowiada nie tylko o tajemnicach i pułapkach pracy ludzkiego umysłu, ale również o fenomenie myślenia oraz roli, jaką w życiu człowieka odgrywa mózg.

Jerzy Bralczyk

prof. Jerzy Bralczyk

Wielkie Pytania W Nauce

#001

Jak mówić, żeby nas słuchano?

W czasie wykładu prof. J. Bralczyk nie tylko wyjaśnia zasady dotyczące skutecznej komunikacji, ale też daje popis umiejętności oratorskich. To obowiązkowa pozycja dla wszystkich, których interesuje poprawne i skuteczne komunikowanie się z innymi.